SEO – ca un instrument eficient de Online Marketing

SEO – ca un instrument eficient de Online Marketing

Din momentul dezvoltării tehnologiei IT și inclusiv, sa internetului, fiecare om de afaceri a obținut posibilitatea de a dezvolta propria afacere la un nou nivel. Instrumentele de online marketing au devenit pârghii utile pentru promovarea multor companii și start-up-uri prin majorarea traficului pe site și astfel, atragerea noilor clienți. Astăzi există o varietate de instrumente și funcții pentru a populariza un brand, iar unul din cele mai eficiente este SEO – abrevierea la «Search Engine Optimisation» sau optimizarea unui site în motoarele de căutare.

SEO — «ridică» site-ul în TOP

SEO – presupune un șir de lucrări pentru optimizarea internă și externă a unui web-site. Scopul final este ascensiunea site-ului pe cele mai bune poziții în motoarele de căutare – adică top 10. Fiindcă pe alte pagini 98% din utilizatori nici măcar nu ajung. Astfel, cu cât este mai «ridicat» site-ul în această «ierarhie» cu atât mai mari sunt șansele de a obține vizitele clienților la frazele de căutare care au relevanță cu site-ul. De ex: «cumpără flori în Moldova» — o expresie care relevă clar că un utilizator este 100% decis să cumpere aceste produse.

Promovarea SEO – etape importante

Merită să reținem că o strategie universală pentru SEO nici nu există. Ea este elaborată în mod individual pentru fiecare proiect de afaceri în parte. Să trecem în revistă cele mai importante etape ale serviciilor SEO:

  • concretizarea sarcinilor și scopurilor;

  • analiza detaliată a concurenților pe piață (online);

  • auditul web-site-ului;

  • elaborarea nucleului semantic;

  • optimizarea internă – un complex de lucrări, legate de structura și funcțiile site-ului;

  • optimizarea externă – creșterea masei de link-uri externe către site.

SEO – despre avantaje și dezavantaje

Evident, promovarea unei afaceri pe internet cu ajutorul SEO presupune o serie de avantaje indiscutabile. Deci care sunt? De obicei, cel mai important moment pentru oamenii de afaceri este compensarea investițiilor realizate în promovarea SEO și evident venitul obținut. În acest mod partea frumoasă a serviciilor SEO este:

  • creșterea încrederii utilizatorilor online în afacerea dvs;

  • un preț accesibil pentru promovare;

  • creșterea indicatorilor de conversie (în special pentru magazine online);

  • rezultatele se mențin un timp îndelungat;

Promovarea calitativă a unui site în motoarele de căutare vă poate garanta realizarea scopurilor dvs: creșterea traficului pe site, mai multe comenzi din partea vizitatorilor, mai multe vânzări și desigur, mai mult venit.

Totuși, merită a fi menționate câteva neajunsuri ale SEO, care pot fi ușor compensate prin aplicarea în paralel a altor instrumente de Online Marketing. Printre dezavantajele SEO se poate enumera:

  • dependența de algoritmii de indexare a motoarelor de căutare;

  • rezultatele cer timp îndelungat (minim 3 luni după finisarea lucrărilor);

  • complexitatea promovării – promovarea complexă poate fi realizată doar de specialiști cu experiență;

Promovarea în motoarele de căutare (SEO) – este un instrument eficient de online marketing care vă poate garanta rezultatele dorite. Prin asociere paralelă cu alte instrumente de online marketing, orice afacere poate fi ridicată la noi înălțimi și noi posibilități pentru dezvoltare. Anume acesta este scopul oricărui om de afaceri.

Și în final, amintiți-vă de celebra frază a lui Bill Gates «Dacă afacerea ta nu este pe Internet, atunci afacerea ta este în afara business-ului.» Internetul este viitorul! Nu economisiți în zadar pe promovarea online.