«Puterea cuvintelor» estimată în vânzări – serviciile de copywriting

servicii-copywriting-brand-digital

Cât de importante sunt textele în mediul online și ce influență au asupra vânzărilor? Răspunsul este: o influență decisivă. Un text calitativ comunică în mod expres profesionalismul unei companii. Doar accesați un brand popular și veți observa imediat calitatea indiscutabilă a conținutului textual postat pe site-ul oficial a companiei. În același timp, textele au o semnificație importantă în elaborarea strategiilor de marketing. Totuși, merită să înțelegem că în mediul online textele au și o altă funcție, în afară de cea evidentă pentru toți.

Funcția Publicitară/Persuasivă

Se referă la gradul în care un text poate informa despre caracteristicile unui produs sau serviciu, și în același timp potențialul acestuia de a convinge un utilizator să cumpere un anumit produs. Funcția persuasivă poate fi exploatată la maxim prin articole interesante. Acestea pot avea atât conținut «pur comercial» cât și unul «indirect comercial» și anume vorbim de descrierea unor proiecte realizate cu succes de o companie, istoria creării și evoluției unui brand, «curiozități» despre produse pe care le comercializează o întreprindere etc. Desigur, în dependență de ramura unei afaceri, textele vor avea un efect variabil. De exemplu, articolele despre noile Gadget-uri pe piață, se pot bucura de o mai mare atenție și un public mai larg decât publicațiile despre bateriile auto într-un magazin online specializat. E de la sine înțeles că există anumite limite. Totuși, e un fapt bine cunoscut: cuvintele sunt «putere» și orice afacere ar trebui să o folosească la maxim după posibilitate.

Funcția SEO

Mai puțin cunoscut este faptul că textele calitative influențează foarte mult popularitatea unui site. Și când ne referim la SEO, vorbim de gradul de indexare a unui site în motoarele de căutare. Multe magazine online recurg la strategia de postare a articolelor interesante pe site, în scopul de a îmbunătăți pozițiile resursei în motoarele de căutare. Cu cât este mai bine amplasat un site în rezultatele Google după căutările relevante, cu atât mai mare este șansa acestuia de a capta clienți. Acest rezultat se obține doar prin copywriting. De ce este important? De exemplu, Google consideră că merită mai mult «respect» magazinele online care au descrieri ample ale categoriilor și produselor, decât cele care nu au un astfel de conținut textual. De asemenea, în motoarele de căutare au mereu mai mare prioritate site-urile în care informația (deci, textul) este des actualizată. Un moment la fel de important este unicitatea textului. Google și alte motoare de căutare «pedepsesc» aspru site-urile în care textele sunt copiate parțial sau integral de pe alte site-uri.

Copywriting-ul este o ramură relativ nouă însă aceasta și-a demonstrat rapid importanța. Dacă doriți să vă promovați site-ul în mediul online și să obțineți rezultate durabile, (nu doar pe moment, prin publicitate) atunci textele vă sunt necesare. Așa cum un magazin fizic are consultanți care informează clienții potențiali despre anumite aspecte a unui produs/serviciu, în aceeași ordine de idei, pe internet, acest scop s realizează prin copywriting.