De ce e nevoie de SEO, când există publicitate?

Cum sa faci SEO

Publicitatea – este bine, dar nu suficient. Publicitatea online influențează pozitiv traficul pe site, însă nu este garantat că un vizitator eventual, va deveni și un client propriu-zis. Aplicarea instrumentelor publicitare presupune răspândirea informației despre produse, servicii cât și despre companie în ansamblu.

Totuși, pentru a obține cele mai bune rezultate comerciale pe internet, e nevoie de SEO – promovarea în motoarele de căutare. Publicitatea poate atrage un client potențial pe site însă nu-l va putea «reține» pentru ca acesta să efectueze o achiziție. Acest scop este perfect realizabil cu ajutorul SEO.

Ce reprezintă SEO?

Promovarea în motoarele de căutare (SEO) – presupune un set de lucrări cu web-site-ul cât și în mod extern, în scopul de a îmbunătăți pozițiile site-ului în rezultatele motoarelor de căutare ca Google, Yandex etc. Să trecem în revistă cele mai importante etape ale promovării SEO:

  • Concretizarea sarcinilor și a scopurilor principale;

  • Elaborarea nucleului semantic – asamblarea cuvintelor cheie și a frazelor după care va fi efectuată promovarea;

  • Analiza pieței și a competitorilor;

  • Auditul site-ului;

  • Realizarea lucrărilor pentru optimizarea internă – o activitate cheie, direcționată pe îmbunătățirea structurii, a caracteristicilor funcționale și a conținutului site-ului;

  • Optimizare Externă – creșterea volumului de link-uri externe. (un pas important, care îmbunătățește vizibilitatea site-ului în motoarele de căutare).

În linii generale, toate acțiunile enumerate mai sus au un scop comun: să satisfacă cerințele utilizatorilor pe internet și să respecte standardele impuse de motoarele de căutare în acest sens. Majoritatea web-site-urilor au un singur obiectiv – să genereze un venit stabil. Evident, fără a aplica o strategie SEO, site-ul dvs poate fi indexat de motoarele de căutare. Însă, în condițiile unei concurențe aspre, acesta nu va avea șanse să ajungă pe prima pagină a rezultatelor (și merită să rețineți că puțini utilizatori ajung cel puțin la a doua pagină din rezultatele Google). Într-un secol de concurență online «a sta la suprafață» e din ce în ce mai dificil. Publicitatea funcționează. E excelentă. Iar împreună cu ea, promovarea SEO va deveni un factor esențial pentru întărirea pozițiilor afacerii dvs pe internet, într-o luptă concurențială pentru clienți.

De ce e nevoie de SEO când există publicitate?

Aveți un site perfect funcționabil. Publicitatea aduce vizitatori. Însă în motoarele de căutare site-ul dvs este departe de primele 10 poziții. Acum imaginați-vă că site-ul dvs se află în top 3 în Google și Yandex după căutările rentabile pentru afacerea dvs (de ex.: livrare flori în Chișinău). Indiferent de cât de mult timp veți utiliza diverse instrumente publicitare, acestea nu vor îmbunătăți «încrederea» motoarelor de căutare în site-ul dvs, pentru ca acesta să câștige top-ul. Probabil veți fi de acord că personal căutați produse sau servicii cu ajutorul Google sau Yandex. În același mod procedează și majoritatea utilizatorilor pe internet. Cu cât mai bune sunt pozițiile site-ului dvs în motoarele de căutare – cu atât mai mulți utilizatori îl vor accesa.

Promovarea SEO este unul din cele mai eficiente instrumente de internet-marketing, care în asociație cu publicitatea contextuală, poate dezvolta afacerea dvs la un nou nivel. Ca om de afaceri, obțineți mai mult venit stabil și noi perspective pentru dvs și pentru business.

Și cel mai important – costul. Investițiile în SEO sunt recuperate foarte rapid și în mod natural. Promovarea eficientă și calitativă în motoarele de căutare – este cheia succesului afacerii dvs pe internet.