Motoarele de căutare – o «armă» pentru a obține clienți

Motoarele-de-cautare

Probabil nu doar odată ați făcut un search pe Google sau pe un alt motor de căutare. O informație pe wikipedia, un referat în anii de studenție sau o întrebare particulară care necesită răspuns urgent. Toate astea au devenit o obișnuință. Totuși, știați că, în dependență de tematică, Google vă poate oferi în rezultat câteva milioane de site-uri? Știați că mai există și alte site-uri după a zecea pagină din căutare? Un studiu demonstrează că 97% din utilizatori nu depășesc prima pagină din rezultatele Google. E adevărat că gigantul american, oferă adesea «exact ceea de ce avem nevoie» imediat pe prima pagină. Cum n-ar fi, apare vădit o întrebare: de ce unele site-uri sunt mai «favorizate» decât altele, în condițiile în care sute dintre ele pot avea un conținut la fel de relevant?

Căutări comerciale și necomerciale

Zilnic utilizatorii din toată lumea efectuează milioane de căutări. Totuși «formulele» lor de căutare se pot împărți în două segmente: căutări necomerciale și comerciale:

  • Necomerciale – acestea sunt căutări în care utilizatori caută concret o informație și nu au nici o intenție de a cumpăra un anumit produs sau serviciu. Exemple pot fi formulele: «noutăți în Moldova»; «Campionatul mondial de Fotbal»; «cine este Donald Trump?» etc.

  • Comerciale – sunt căutări care reflectă expres dorința sau intenția de cumpărare. Uneori formulele pot fi destul de «abstracte». Totuși este subânțeleasă dorința de a achiziționa un produs/serviciu de către utilizator. De exemplu: «cumpără flori în Moldova»; «mașini în chirie în Chisinau»; «cit costa un Frigider» etc.

Corespunderea la cerințele Google

Există peste 200 de criterii după care Google ordonează un site în «ierarhie» atunci când un utilizator caută o anumită informație. În acest articol nu vom intra în toate detaliile. Totuși, putem trasa câteva linii generale despre care site-uri sunt cele mai «preferate» de către Google. Printre criteriile de indexare cele mai importante putem enumera:

  • vârsta site-urilor (un site mai în vârstă are prioritate);

  • viteza de încărcare a site-ului (aceasta depinde de calitatea programării și «greutatea» imaginilor și a altor tipuri de conținut);

  • volumul general al site-ului și calitatea site-map.xml;

  • calitatea datelor Meta (title, description, keywords);

  • autenticitatea textelor și gramatica acestora;

  • utilizarea serviciilor Google Analytics și alte instrumente Google;

  • volumul masei de link-uri care duc către site etc.

Desigur fiecare își dorește ca site-ul său să devină popular. Totuși, această dorință este mai «înflăcărată» pentru businessmani. Imaginați-vă că comercializați mobilă și site-ul dvs este permanent pe prima poziție în Google, de fiecare dată când un utilizator caută astfel de produse (o căutare comercială). Iar dacă aveți și un site care este calitativ realizat, șansa de a obține clienți noi este mai mare ca niciodată. În acest scop, pentru a îmbunătăți pozițiile site-ului dvs, în motoarele de căutare există Serviciile SEO. Acestea sunt un set de lucrări tehnice realizate asupra unui site, în conformitate cu toate criteriile de indexare Google și a altor motoare de căutare.