Curiozități despre internet (Partea I)

Curiozități despre internet (Partea II-a)

1. Pentru ce oamenii utilizează internetul?

Se consideră că aproape o treime din utilizatorii internetului accesează rețeaua doar pentru a se distra. 20% dintre utilizatori sunt interesați de serviciile matrimoniale iar 15% lucrează cu ajutorul rețelei, învață sau pur și simplu comunică cu prietenii.

2. Prima web-cameră

În zilele noastre e greu să ne imaginăm un notebook sau calculator complet care să nu presupună o cameră-web. Aceeași istorie e și cu telefoanele sau tabletele. Totuși, cu câțiva ani în urmă web-camera era un adevărat lux. Inițial camera web a fost utilizată de informaticienii de la Cambridge pentru a «controla» un aparat de cafea și a observa când acesta nu mai are boabe.

3. Calitatea conținutului uploadat pe Youtube

Se consideră că în fiecare minut pe Youtube sunt încărcate circa 20 de ore de conținut. Totuși doar un procent din volumul de 100% videouri încărcate se consideră «conținut de calitate» sau «interesant pentru alți utilizatori». Restul clipurilor sunt de interes doar pentru autorii care le-au încărcat.

4. Împotriva curentului, împotriva internetului

Unele celebrități folosesc extrem de rar rețelele de socializare or sunt categoric împotriva internetului. În acest grup se numără nume puternice precum: Brad Pitt, Angelina Joly, Eminem, Jake Gyllenhaal, George Clooney, Christopher Walken. Unul dintre cei mai avizi «dușmani» ai internetului este Elton John care spunea cu vre-o zece ani în urmă că internetul va dispărea peste minim cinci ani. Din păcate sau din fericire, rețeaua nu a dispărut. Totuși, artistul este pe aceeași poziție, considerând că internetul promovează muzica necalitativă și valori ce nu-și au rostul.

5. Cel mai scump produs într-un magazin online

Cel mai scump produs într-un magazin online, în anul 2018, a fost vândut pe eBay și are o valoare de 168 milioane de dolari SUA. Acesta este un iaht de lux cumpărat de miliardarul rus Roman Abramovich. Iahtul reprezintă unul dintre cele mai scumpe modele. Valoarea sa de piață constituia 196.5$, de aceea se consideră că businessmanul rus a făcut o «economie» substanțială.