Ce este multi-landing-ul și în ce mod influențează vânzările?

landing page

Landing Page – este un instrument eficient pentru creșterea conversiei. Landingul care lucrează corect, are un design atractiv și funcțiile speciale «call to action», poate convinge, în doar câteva minute, un vizitator să se adreseze la dvs și astfel, să devină un client propriu-zis. Anume din acest motiv, în comparație cu web-site-urile, paginile de landing sunt mai eficiente din punct de vedere a vânzărilor unui produs particular sau serviciu.

Eficiența landing-urilor se explică simplu. Utilizatorul este «influențat» către o anumită acțiune concretă: completarea unei forme, înregistrarea pe site, descărcarea unui ghid, realizarea unei comenzi. Totuși, există o funcție care are și alte accente. Aceasta permite o adresare directă către un grup de utilizatori. Funcția dată se numește — «Multi-Landing» — unul din cele mai eficiente instrumente de marketing, care poate spori conversia unei singure pagini web, cu aproximativ 40%.

Ce reprezintă multi-landing-ul?

Multi-landing – reprezintă câteva variante ale unei singure pagini, cu diferența dintre text, titlu sau design.

De exemplu, să presupunem că doriți să vindeți o centură de masaj pentru spate la trei clienți diferiți: Ion, Vasile și Nicolae. Fiecare va deschide pagina de landing și va citi titlul cu numele său:

  • «Salut, Ion! Acestă centură de masaj e pentru tine!»

  • «Salutări, Vasile! Uite o centură de masaj pentru tine!»

  • «Bună! Uite o centură de masaj pentru tine, Nicolae!»

Toți accesează aceeași pagină însă fiecare vede un titlu corespunzător cu numele său. Toți cumpără centura de masaj – abordarea personală își are rostul. Anume în acest mod funcționează multi-landing-ul. Totuși, adresarea se realizează către un grup de utilizatori cu interese comune, nu către o persoană concretă.

Când multi-landing-ul este util?

Auditoriul țintă este împărțit în câteva grupuri de interese. Pentru a afla din care grup utilizatorul a accesat pagina, există — «etichete-UTM». Acestea sunt o informație suplimentară către link-ul site-ului.

Tipuri de etichete-UTM – obligatorii: (utm_source, utm_medium, utm_campaign) și neobligatorii (utm_term, utm_content):

  • utm_source – sursa de tranziție pe site; de ex: Yandex sau Google;

  • utm_medium – formatul postării (tipul grafic). De ex CPC sau Banner;

  • utm_campaign – denumirea campanei publicitare realizate;

  • utm_content – conținutul, tematica campaniei și alte informații suplimentare;

  • utm_term – cuvintele cheie.

Pentru configurarea multi-landing-ului va fi necesară eticheta utm_term, anume parametrul care conține cuvintele cheie ale campaniei de promovare. Utilizând acest parametru, în statistică vor fi adunate datele după acele cuvinte cheie pe care le utilizați pentru targetting-ul campaniei publicitare (și nu după căutări). În Google Analytics conținutul etichetei utm_term va fi inclus într-un raport complet, împreună cu înseși căutările pe Google.

Când ați creat o pagină și ați lansat traficul, (de exemplu, publicitate contextuală în Google AdWords) scrieți în link informația din utm_term pentru cuvintele cheie și utilizați-le în multi-landing. În acest mod veți putea afișa o pagină particulară unui grup restrâns de vizitatori care au venit pe pagină doar după un anumit cuvânt cheie.

Multi-landing-ul va fi util dacă:

a) Publicul țintă poate fi segmentat ușor în câteva grupe mici, după cuvintele cheie corespunzătoare;

b) Este plasată publicitatea cu plată în motoarele de căutare sau în rețelele de socializare, respectiv, sunt utilizate etichetele_utm.

Vă propunem un plan concis de acțiuni pentru procesul de lansare a unui multi-landing. Cum am spus deja, primul lucru care trebuie făcut este lansarea campaniei publicitare și segmentarea auditoriului în grupe.

  1. Crearea paginii de bază – o pagină de landing care va fi vizitată de utilizatorii care nu se încadrează în nici un grup. În baza acestei pagini vor fi elaborate ulterior paginile pentru grupurile particulare.

  2. Lansarea campaniei publicitare – aveți la dispoziție o mulțime de instrumente: Google AdWords, Yandex.Direct, Facebook, Instagram etc. Important este să scrieți neapărat etichetele utm-term.

  3. Crearea variantelor de pagini pentru grupuri – după ce pagina de vază a fost creată și UTM-urile au fost scrise, după cuvintele cheie corespunzătoare sunt create celelalte pagini.

  4. Publicarea și lansarea paginilor – în acest mod, când vizitatorul va «tranzita» pe pagina dvs după un anumit cuvânt-cheie, îi va fi afișată pagina corespunzătoare cu grupul din care face parte.

De exemplu: Compania «MoldSroi» comercializează plăci pentru trotuare în toată Moldova — «Plăci pentru trotuare, ieftine în Moldova». Însă utilizatorul dorește să cumpere plăci în Bălți sau Chișinău. Corespunzător, atrageți atenția la conținutul link-ului:

http://moldstroi.md/?utm_source=google&utm_medium=cpc &utm_campaign=google_adwords&utm_term=placi_pentru_trotuare_balti

http://moldstroi.md/?utm_source=google&utm_medium=cpc &utm_campaign=google_adwords&utm_term=placi_pentru_trotuare_chisinau

Rezultatele:

Multi-landing vă permite să contactați direct cu publicul-țintă pentru rezolvarea unor probleme particulare. Acest principiu nu se aplică doar după orașe dar și după cuvintele cheie specifice pentru un anumit produs sau serviciu propus.