«Apple Inc.» — Prima companie americană care valorează un 1 Trilion de Dolari

«Apple Inc.» - Prima companie americană care valorează un 1 Trilion de Dolari

Corporația «Apple» a devenit prima companie din SUA care atinge valoarea de 1 Trilion de Dolari (USD). Or, dacă iubiți cifrele, atunci «Apple» valorează la moment 1 000 000 000 000 $ or echivalentul a 1000 de miliarde de Dolari. Printre altele, «Apple» este și prima companie privată din lume care atinge o asemenea înălțime.

Cum n-ar fi, această valoare a fost atinsă anterior de o companie chineză «Petro China». Totuși, aceasta este o întreprindere deținută de statul chinez și asigurată permanent cu garanții de stat. În jurul anului 2007 compania era cotată la bursă cu 1 trilion de Dolari. Totuși, de atunci succesul ei a scăzut dramatic.

Cheia succesului Apple

Uimitor este faptul că în jurul anului 1997 Apple era la un pas de faliment, acțiunile acesteia fiind cotate la bursă cu 1$/Acțiune. La ora actuală, o singură acțiune Apple valorează în jur de 207$. Acestea au crescut cu 22% YTD în ultimul an. Un progres colosal! Probabil nu vom afla vreodată «bucătăria internă» care i-a adus acest succes corporației americane însă putem descrie câteva detalii importante care au contribuit la acest rezultat:

  • produsele și serviciile de înaltă calitate pe care le oferă clienților săi – e adevărat, Apple costă, dar toți cunosc că acest brand se asociază imediat cu «calitate»;

  • țintirea unei nișe rentabile (nu e o noutate că produsele Apple sunt destul de scumpe). Apple nu și-a orientat niciodată produsele în segmentul de buget;

  • dependența produselor de accesorii și servicii Apple (încărcătoare, căști, mouse, keyboard, aplicații Apple, sistemele de operare Apple etc);

  • filozofia companiei «simplitatea» — Steve Jobs avea concepția de a crea dispozitive care să fie utilizate ușor chiar și de un copil, fără a-i oferi instrucțiuni în acest sens. Acest concept se regăsește în toate produsele Apple;

  • marketing-ul excepțional – Apple este una dintre companiile care are cel mai eficient marketing din lume. Începând de la design-ul oficiilor companiei până la deservirea oferită de angajați. De altfel, conceptele sale sunt deseori imitate de competitori;

  • productivitate și capacitate concurențială – Apple niciodată nu a rămas în urma competitorilor. Mereu a lansat noi produse și servicii păstrând mereu loialitatea milioanelor de clienți din toată lumea.

Corporația americană, indubitabil a schimbat modul cum ne atârnăm față de gadgeturile pe care le utilizăm zi de zi. Previziuni pe viitor? Cu siguranță Apple se poate menține însă doar cu condiția că va lansa noi produse «revoluționare» pe piață. În caz contrar, acest succes fulminant poate deveni în scurt timp o epavă. Într-o sferă atât de concurențială, dinamica și deciziile corecte sunt esențiale.