3 «Standarde de calitate» pentru un magazin online

3 «Standarde de calitate» pentru un magazin online

Sfera e-comerce urmărește o evoluție fulminantă în toate țările lumii. Fie că vorbim de produse de uz casnic sau produse exclusive de consum, magazinele online se înmulțesc pe zi ce trece. De ce și nu? E convenabil. Desigur e nevoie de ceva investiții însă cheltuielile de întreținere sunt cu mult mai mici decât pentru un magazin fizic. Dacă ești interesat(ă) de o astfel de afacere, aici vom trece în revistă câteva norme și sfaturi pentru ca să ai un magazin online de succes.

1. Nu economisi pe Web-design

Deci, să zicem că ai bani, știi cine-s furnizorii tăi sau știi cum vei produce bunurile pe care le vei comercializa, aria și modul în care le vei livra. Vine partea creării site-ului. E important să înțelegi că aspectul viitorului site poate constitui 60% din succesul acestei «aventuri investiționale». Utilizatorii nu iubesc să «piardă timpul» atunci când caută ceva important pentru ei. Site-ul trebuie să arate astfel încât să sugereze imediat că vizitatorul a ajuns exact pe pagina de care are nevoie. De asemenea, calitatea programării va decide considerabil traficul pe site. Totul va depinde de profesionalismul firmei de IT pe care o vei alege.

2. Marketing… Online Marketing

Toate proiectele de succes au recurs la o publicitate constantă până a deveni cunoscute la nivel național sau internațional. Pentru tinerele afaceri din epoca noastră este valabil același principiu. Printre instrumentele de online-marketing puteți utiliza: SEO (neapărat), publicitate contextuală sau banner (obligatoriu), promovare SMM și email-marketing (auxiliar). Da, e adevărat că cheltuielile pot să se ridice la cel puțin 500$ (în dependența de concurența în sferă) însă nu te poți aștepta ca site-ul să devină de la sine «popular» și rentabil fără investiții serioase în acest sens.

3. Cine se ocupă de… conținut?

Aici ai două variante: fie încredințezi acest proces unei agenții IT, fie angajezi o persoană cu normă

întreagă care va lucra permanent asupra conținutului site-ului. Evident, vă recomandăm prima variantă. E cea mai sigură, chiar dacă solicită și cheltuieli mai mari. E clar că nu vei vinde permanent aceleași produse. Uneori, vei dori să schimbi strategiile publicitare, prețurile, ofertele – toți acești pași necesită timp. Timp pe care ca antreprenor, chiar și la început de drum, puțin probabil că îl vei avea.

Desigur există și o serie de alți factori importanți pentru un magazin online: secționarea site-ului, calitatea livrării, domeniu ales etc. În opinia noastră, cele 3 puncte sunt aspectele de bază care trebuie neapărat luate în considerare.